pengikut aku

Sunday, November 30, 2008

.... :-(


> > > > > > Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
> > > > > > berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
> > > > > > berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya....
> > > > > > berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......
> > > > > > berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan
> > > > > > luka kudis ibunya....
> > > > > > berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga
> > > > > > ibunya.....
> > > > > > dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH
> > > > > > ibunya......
> > > > > > Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk
> > > > > > menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping
> > > > > > kertas yang bertulis sesuatu.
> > > > > >
> > > > > > Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas
> > > > > > yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah
> > > > > > membantu ibu:
> > > > > > 1) Tolong pergi kedai : RM4.00
> > > > > > 2) Tolong jaga adik : RM4.00
> > > > > > 3) Tolong buang sampah : RM1.00
> > > > > > 4) Tolong kemas bilik : RM2.00
> > > > > > 5) Tolong siram bunga : RM3.00
> > > > > > 6) Tolong sapu sampah : RM3.00
> > > > > > Jumlah : RM17.00
> > > > > >
> > > > > >
> > > > > >
> > > > > > Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil
> > > > > > sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai
> > > > > > sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang
> > > > > > sama.
> > > > > > 1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
> > > > > > 2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
> > > > > > 3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
> > > > > > 4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
> > > > > > 5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu-PERCUMA
> > > > > > Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA
> > > > > >
> > > > > > Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang
> > > > > > dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya
> > > > > > dan berkata,
> > > > > > "Saya SayangkanIbu".Kemudian si anak mengambil
> > > > > > pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat
> > > > > > yang sama ditulisnya.
> > > > > >
> > > > > >


*Mungkin semua org dah pernah baca cerita ni tp aku pelik nape masih ada org yg tak pandai nak menghargai apa yg dh mak kita buat kat kita.

*Lagi satu,nape susah sgt aku nak jmpa cerita camni tapi untuk ayah kita.Nak kata dia x penting x juga sbb dr kita kecik smpai la dh pandai cari duit sendiri dgn dia la kita bergantung.Hmm...

2 kata-kata perangsang:

saya said...

2 mirul ngan haikal kan?

Aku said...

aah...comel mcm pakcik dia

 


mylife-aku.blogspot.com © 2008. Design by: Pocket Downloaded from Blogger Templates