pengikut aku

Thursday, January 22, 2009

Kepulangan Yang Tak Direstui

Hari ni aku telah pulang ke rumah setelah 4 hari aku duduk di umah makcik aku di Jengka (jengka brape aku xtau) Pahang.Walaupun pada mulanya aku plan utk duduk sana dlm seminggu dua,aku terpaksa memendekkan percutian aku.Ini adalah disbbkn ada 'seseorg' yg x sabar2 nak suruh aku pulang,takut sgt aku duduk sana terus.Kata2 dia yg telah menyebabkan aku terus membuat keputusan utk pulang 'Mula2 2, 3 ari. Pas2 sampai 31. Pas2 nk jge kambing plak. Duk jela sane. Kan best'.Yg pasal jage kambing 2,pakcik aku mntk tolong aku tgok2kn kandang lembu ngan kambing dia.Pas2 keuntungan leg di bg 50/50. Tp aku xnak bkn sbb org 2,tp aku takut lembu ngan kambing 2 x tahan di bwh jagaan aku. Kalo mati nnt masak aku nak ganti nnt,x pandai la bab2 ni...

Aku gerak dr umah makcik aku lps mkn tghari,dlm kul 12 lebih cam2.Dr Jengka aku telah di hntr ke Temerloh oleh sedara aku dan telah membeli tiket bas ke Seremban.Dr Seremban aku mengambil KTM terus ke KL Sentral,sebelum aku g ke Klang aku mencari makanan dulu di KL Sentral.Aku tau aku akan lapar sbb 2 aku beli tiket ke KL Sentral dulu.Lps mkn baru aku smbg perjalanan aku ke Klang.Aku smpai di Klang dlm pukul 5 lebih.Lps 2 tggu bas utk ke rumah aku plak.Perjalanan aku mengambil masa 6 jam lebih.Mengantuk,penat,sakit badan,mmg aku dh x tahan lg.

Smpai di rumah aku dh tau apa yg akn jd pada aku,semasa aku turun dr bas aku nmpk ibunda aku sedang duduk di luar rumah smbil mengambil angin.Aku hanya memandang dia smbil tersenyum tp aku tahu,dia xkan membalas senyuman aku 2.Mimik muka dia telah berubah sepenuhnya,dan soalan2 yg terus di ajukan pada aku 'nape blk harini,ckp duk sana seminggu',tp aku hanya mendiamkn diri.Lps 2 soalan yg paling aku takut skali,dh sehat betul? (Sbnrnya aku g ke Pahang utk berubat).Aku pun beri la jwpn yg aku tau leh membunuh aku,'dh ok skit'.Bila je ibunda aku dgr jwpn yg ringkas tp padat 2,aku terus diberi bebelan yg membuatkan aku diam sebillion bahasa.

Sbnrnya smpai skrg ibunda aku membebel lg tp aku mengambil langkah drastik utk duduk memerap dlm bilik,walaupun skrg ni aku merasa haus dan sedikit lapar tp aku tahan sbb hati mak aku masih panas lg aku rasa.Tp esok ok la 2...I know la my ibunda camne...

2 kata-kata perangsang:

Monkey D Luffy said...

kasihannya kamu... uhuk

saya@ateh said...

alahai..

 


mylife-aku.blogspot.com © 2008. Design by: Pocket Downloaded from Blogger Templates