pengikut aku

Monday, December 8, 2008

Hidup Dan Mati

Assalamualaikum...

Pg td aku dpt tau yg isteri jiran umah aku meninggal dunia...
Bila dpt tau aku mmg terkejut giler sbb br smlm aku bercakap dgn dia,
time 2 aku tgok dia ok lg walaupun dia ada strok tp smlm aku nmpk dia cam biasa je.
Bila dpt tau aku terus siap nak g ziarah,nasib baik aku x terlalu rapat sgt dgn jenazah 2.
Kalo x mst aku dh sedih giler2 r...

Yg bestnya jenazah tu kan,aku dpt tau dia meninggal time tido.
Best kan,aku pun kalo leh nak mcm tu jugak,x sakit kot.
Pas2 muka dia mmg mcm tgh tido pun,bdn pun x sejuk mcm jenazah biasa.
Igtkn hidup lg tp bila dr dtg wat pemeriksaan mmg sah dia dh xde...
Aku tgok anak2 dia dh meraung mcm apa dh tp yg aku respek suami dia,rilex...je.
Tabah giler r...,mmg dia sedih cuma dia x tunjuk sgt la...
Aku harap nnt kalo ada org yg aku syg pergi selamanya aku pun kuat semangat cam dia,pas2 kalo leh bila smpai time aku nnt aku xnak sorg pun yg menangis.

*************************************************************
Sbrnya kadang2 aku ada gak rasa lebih elok kalo aku mati skrg time x bnyk dosa ni,bkn la x bnyk sbb aku pun x tau kan.
Tp sebelum aku wat lg bnyk dosa mksd aku sbnrnya...
Walaupun aku rasa pahala aku x la seberapa tp mmg aku dh bersedia utk itu.

0 kata-kata perangsang:

 


mylife-aku.blogspot.com © 2008. Design by: Pocket Downloaded from Blogger Templates